Turbo - 2014-01-05 11:24:18

Regenerację zacisku/ wymianę uszczelnień zaczynamy od rozpołowienia zacisku, do tego będzie potrzebny nam klucz ampulowy w rozmiarze "6"
https://lh3.googleusercontent.com/-oRqOTbi4zOA/UYoY4xMZkWI/AAAAAAAAK_Q/NyQcXiRVyJ8/s640/P1030123.JPG
Po odkręceniu trzech śrub i rozpołowieniu zacisku mamy taki widok
https://lh6.googleusercontent.com/-elL4VO0wp1U/UYoYgSxuOxI/AAAAAAAAK-I/jsFyMpAYxMI/s640/P1030114.JPG
Następnie za pomocą małego tępego płaskiego wkrętaka ściągamy popękane uszczelnienia przeciw pyłowe.

Teraz można wyjąć tłoczki, co ciekawe w tłoczkach są gwintowane nieprzelotowe otwory które ułatwiają wyjęcie tłoczków.

W wyżej wymienione otwory wkręcamy śrubę z obejmy trzymającej pompę hamulcową w jawie, śruba jest na klucz ampulowy w rozmiarze "5" chodź wystarczy dokręcenie tej śruby ręką.
Teraz tą śrubę podważamy dwoma wkrętakami płaskimi i wyciągamy tłoczek.
https://lh6.googleusercontent.com/-0ZlMXSbJI0E/UYoYhmMRXHI/AAAAAAAAK-Q/z_gCR7ffjJU/s640/P1030115.JPG
Tak wygląda tłoczek po wyjęciu.
https://lh6.googleusercontent.com/-w3PdUFuqfvY/UYoYmnttU2I/AAAAAAAAK-Y/um0WjPIHxtU/s640/P1030116.JPG
Teraz wyciągamy za pomocą tępego wkrętaka uszczelniacz tłoczka.
https://lh3.googleusercontent.com/-rH5XvYdl5Qs/UYoYqPGMWFI/AAAAAAAAK-g/ZWl5BhXgn8w/s640/P1030117.JPG
Następnie czyścimy środek zacisku łącznie z kanalikami i miejscami na uszczelki, u mnie uszczelniacze tłoczków są w idealnym stanie więc założyłem je ponownie po dokładnym wyczyszczeniu.

Jak już mamy wszystko wyczyszczone to można się zabrać za składanie.
Wpierw wkładamy tłoczek po uprzednim posmarowaniu go pastą do tłoczków hamulcowych, pasty nakładamy dość mało bo jak będzie za dużo to nadmiar pasty zostanie pomiędzy tłoczkiem a osłoną przeciw pyłową i po jej pęknięciu szybciej będzie się zbierał kurz.
https://lh4.googleusercontent.com/-sCV4ei_0S_c/UYoYrA59bCI/AAAAAAAAK-o/n40d7Gi7lJM/s640/P1030118.JPG
Teraz zakładamy osłonę przeciw pyłową, ja zrobiłem tak że tłoczek wcisnąłem do oporu i wcisnąłem gumę na swoje miejsce w zacisku a później tłoczek wysunąłem jakieś 4-5mm i wcisnąłem gumę na swoje miejsce w tłoczku
https://lh5.googleusercontent.com/-rMz7ImNygN8/UYoYvKg2WBI/AAAAAAAAK-w/J-fhSNfx2m8/s640/P1030119.JPG
Po zamontowaniu nowych uszczelnień wyglądało to tak.
Całą operację powtarzamy po drugiej stronie.
https://lh3.googleusercontent.com/-cTxnpocLwxc/UYoYytUqNVI/AAAAAAAAK-8/ft079RegrjU/s640/P1030120.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-ixvsm8l3nj8/UYoY4GPFJlI/AAAAAAAAK_M/G-CmBxVNt8Q/s640/P1030122.JPG
Tak wygląda zregenerowany zacisk przed złożeniem go w całość.
https://lh4.googleusercontent.com/-4MJRqfXFGqU/UYoYzXswkZI/AAAAAAAAK_A/BdZ1hvHPlZ8/s640/P1030121.JPG
Skręcamy zacisk trzema śrubami na klucz ampulowy w rozmiarze "6" i wymiana uszczelnień jest zakończona.
Teraz zostaje zamontować klocki do zacisku, zacisk do motocykla i można jeździć.


Jako że uszczelniacze do zacisku Jawy są dość trudno dostępne w Polsce, przy tej regeneracji zostały wykorzystane nowe uszczelniacze od zacisku z motocykla MZ które pasują, dokładniej osłony przeciw kurzowe pasuję idealnie a z uszczelniaczami tłoczka z MZ nie mogłem wcisnąć tłoczka w zacisk dlatego poszły te co były.

W podobny sposób regeneruje się zaciski w innych motocyklach, bo konstrukcja jest podobna zmienia się tylko ilość tłoczków.

Pozdrawiam Turbo

Bobber - 2014-01-06 18:59:55

i fajkowe i proste jak są guwnianej jakości to nic nie odkręcą a jak są dobrej to bez różnicy jaki maja kształt i tak dadzą radę niestety z gówna bata nie ukręcisz jak to mówi staropolskie przysłowie heheh

Turbo - 2014-01-09 22:44:32

Tylko jeżeli ten oring jest w idealnym stanie to nie ma sensu go wymieniać ;)

www.tajemnica.pun.pl www.zakreklama.pun.pl www.bleach-tales.pun.pl www.sportoweforum.pun.pl www.wildlifepark2.pun.pl