Forum motocyklowe

Witamy w prawdziwej wolnej strefie motocyklowej.Tu porozmawiasz bez tematów tabu.Bez drwin i szyderstw,Nie dostaniesz bana za darmo.Nie musisz mieć określonego typu motocykla .Nie interesuje nas twój wiek ( tu po prostu jesteśmy kolegami),Masz prawko bądź też nie.Budujesz czy restaurujesz ?? Szukasz bądź masz motocykl.Na tym forum nikt Ci nie powie złego słowa na temat twojej koncepcji.Staramy się pomagać jak tylko możemy.Skąd jesteś?? Nie ważne, to jest miejsce właśnie dla Ciebie .Wszyscy są tu mile widziani i traktowani po przyjacielsku .Zapraszamy

#1 2014-01-01 14:46:37

Mathini

ssak leśny

Zarejestrowany: 2013-12-30
Posty: 14
Punktów :   

Regulacja wyprzedzenia zapłonu Jawa 350 634/638

Poniższa regulacja może być stosowana w silniki 638 jak i 634.
Zaczynamy od wykręcenia świec i przeczyszczenia styków przerywaczy papierem ściernym (ja stosuję taki o gradacji 80), po tym należy przedmuchać kompresorem/ pompką, aby usunąć drobiny papieru z miejsca styku. Teraz przystępujemy do regulacji przerwy na platynach. Znajdujemy miejsce, w którym platyna ma największe rozwarcie i w tym miejscu ustawiamy przerwe na 0,4mm (niektórzy twierdzą, że maksymalne rozwarcie jest w GMP. co nie jest zwykle prawdą). Czynność powtarzamy na drugim przerywaczu. Teraz możemy przystąpić do właściwej regulacji wyprzedzenia zapłonu. W PRAWY cylinder wkręcamy czujnik zegarowy. Mirnik do prądu ustawiamy na półprzewodniki (przydaje się tu "sygnał" świadczący o zamkniętym obwodzie elektrycznym). Od GÓRNEGO przerywacza odpinamy kabel, przykładamy do konektora z którego wypięliśmy kabel jeden kabel miernika, drugi kabel miernika do masy silnika.Znajdujemy za pomocą czujnika zegarowego GMP i COFAMY tłok o 2,7mm. W tym miejscu miernik powinien zacząć piszczeć, sygnalizując zamknięcie obwodu. Analogicznie kręcąc odwrotnie, czyli zgodnie z obrotem pracującego silnika na 2,7mm przed GMP miernik ma umilnknąć, ponieważ kręcąc do przodu w tym miejscu przerywacz powinien się otworzyć i wzbudzić iskre. To każdy musi zrobić sam i kręcąc pełną płytką znaleźć takie miejsce aby właśnie w okolicach 2,7 przed GMP następowało rozłączenie przerywacza. Analogicznie postępujemy przy regulacji wyprzedzenia na lewym cylindrze manewrując półpłytką dolną.
Zdarzają się przypadki, że "brakuje już regulacji" dajmy na to płytka jest ustawiona na maksymalne wyprzedzenie a zapłon mamy 1mm przed GMP, czyli za późny. Wtedy można pomanewrować przerwą i zwiększyć ją do 0,5mm czy 0,6mm, zwiększenie przerwy o 0,1mm powoduje przyspieszenie zapłonu nawet o 1,5mm.

Myślę, że jest to dość przejrzyste.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.priv-serwer.pun.pl www.mechatronika102mcm.pun.pl www.piastowskimedlow.pun.pl www.sex-and-the-city-rpg.pun.pl www.dbfoture.pun.pl