Forum motocyklowe

Witamy w prawdziwej wolnej strefie motocyklowej.Tu porozmawiasz bez tematów tabu.Bez drwin i szyderstw,Nie dostaniesz bana za darmo.Nie musisz mieć określonego typu motocykla .Nie interesuje nas twój wiek ( tu po prostu jesteśmy kolegami),Masz prawko bądź też nie.Budujesz czy restaurujesz ?? Szukasz bądź masz motocykl.Na tym forum nikt Ci nie powie złego słowa na temat twojej koncepcji.Staramy się pomagać jak tylko możemy.Skąd jesteś?? Nie ważne, to jest miejsce właśnie dla Ciebie .Wszyscy są tu mile widziani i traktowani po przyjacielsku .Zapraszamy

#1 2014-01-27 16:26:25

 Bobber

Pan Bobberator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-12-29
Posty: 300
Punktów :   
WWW

Jazda w grupie

Jako pierwszy w grupie jedzie Ride Leader - czyli najczęściej Road Captain.
Ride Leader musi wiedzieć, jak długa jest jego grupa, zarządza skręcanie, wyprzedzanie, zmianę pasów ruchu, postoje, tankowanie itp. Jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa grupy, zachowanie jej spójności i płynności jazdy.
Na końcu grupy jedzie tzw. Tail Gunner- "tylny strzelec". Sweep Captain.
Zazwyczaj porusza się najmocniejszym sprzętem.
Tail Gunner jest "trzecim okiem" Ride Leadera. Obserwuje formację i informuje Ride Leadera o ewentualnych problemach w formacji. Na polecenie Ride Leadera jako pierwszy zmienia pas jazdy i "zamyka" go dla nadjeżdżających pojazdów. Umożliwia w ten sposób bezpieczną zmianę pasa pozostałym członkom formacji.
Mniej doświadczeni jeźdźcy oraz słabsze maszyny powinny zajmować miejsce na początku kolumny, bezpośrednio za Ride Leaderem
Jeżeli podczas jazdy pojawi się jakiś problem - awaria, lub jakaś nagła inna potrzeba zatrzymania - daj znać jadącym za tobą że mają cię wyprzedzić, za tobą zostanie Tail Gunner który powiadomi prowadzącego o problemie.
Wyprzedzamy zawsze pojedynczo, w takiej kolejności w jakiej się poruszamy.
Należy pamiętać, że dopóki poprzedzający nie zakończy manewru pozostawiamy mu miejsce na wypadek gdyby się wycofał. Dopiero gdy on zakończy swój manewr, możemy podjechać bliżej wyprzedzanego pojazdu i rozpocząć wyprzedzanie. Po wyprzedzeniu należy zostawić miejsce dla kolejnych wyprzedzających.
Jeżeli nie wszystkim uda się przejechać skrzyżowanie i cześć pojazdów zatrzyma się np. na czerwonym świetle, część grupy, która przejechała skrzyżowanie zdecydowanie zwolni lub zatrzyma się w bezpiecznym miejscu i poczeka na resztę.
W terenie niezabudowanym odległość pomiędzy maszynami zwiększamy, jednak zawsze jedziemy w zasięgu wzroku.
Kiedy grupa zmienia kierunek jazdy (skręca w inną drogę, ulicę w mieście) a jadący z tyłu jeźdźcy mogą tego nie zauważyć, obowiązkiem ostatniego kierowcy, który nie widzi w lusterkach jadących za nim kolegów jest zatrzymać się na zakręcie i poinformować nadjeżdżających.
W ten sposób nie pogubimy się i zawsze mamy pewność, że na następnym zakręcie ktoś na nas czeka i pokaże drogę.
Ruszamy:
Ride Leader daje sygnał dźwiękowy. Jeśli nie słychać innych sygnałów - znaczy że wszyscy są gotowi i możemy jechać.


młotek , piła i siekiera miał tęczówkę ma bobbera

Offline

 

#2 2014-01-28 20:25:48

Kutron

ssak leśny

Zarejestrowany: 2014-01-04
Posty: 25
Punktów :   

Re: Jazda w grupie

Offline

 

#3 2014-01-30 20:56:01

 Bobber

Pan Bobberator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-12-29
Posty: 300
Punktów :   
WWW

Re: Jazda w grupie

dzięki tego brakowało


młotek , piła i siekiera miał tęczówkę ma bobbera

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.77rgdh.pun.pl www.magiczna-arena.pun.pl www.nwk.pun.pl www.pokemon-battle-revolution.pun.pl www.speedwaymanagers2.pun.pl