Forum motocyklowe

Witamy w prawdziwej wolnej strefie motocyklowej.Tu porozmawiasz bez tematów tabu.Bez drwin i szyderstw,Nie dostaniesz bana za darmo.Nie musisz mieć określonego typu motocykla .Nie interesuje nas twój wiek ( tu po prostu jesteśmy kolegami),Masz prawko bądź też nie.Budujesz czy restaurujesz ?? Szukasz bądź masz motocykl.Na tym forum nikt Ci nie powie złego słowa na temat twojej koncepcji.Staramy się pomagać jak tylko możemy.Skąd jesteś?? Nie ważne, to jest miejsce właśnie dla Ciebie .Wszyscy są tu mile widziani i traktowani po przyjacielsku .Zapraszamy

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry
  • Index
  •  » Baza wiedzy
  •  » Regeneracja zacisku hamulcowego z motocykla Jawa 350

#1 2014-01-05 11:24:18

Turbo

ssak leśny

Zarejestrowany: 2013-12-29
Posty: 22
Punktów :   

Regeneracja zacisku hamulcowego z motocykla Jawa 350

Regenerację zacisku/ wymianę uszczelnień zaczynamy od rozpołowienia zacisku, do tego będzie potrzebny nam klucz ampulowy w rozmiarze "6"
https://lh3.googleusercontent.com/-oRqOTbi4zOA/UYoY4xMZkWI/AAAAAAAAK_Q/NyQcXiRVyJ8/s640/P1030123.JPG
Po odkręceniu trzech śrub i rozpołowieniu zacisku mamy taki widok
https://lh6.googleusercontent.com/-elL4VO0wp1U/UYoYgSxuOxI/AAAAAAAAK-I/jsFyMpAYxMI/s640/P1030114.JPG
Następnie za pomocą małego tępego płaskiego wkrętaka ściągamy popękane uszczelnienia przeciw pyłowe.

Teraz można wyjąć tłoczki, co ciekawe w tłoczkach są gwintowane nieprzelotowe otwory które ułatwiają wyjęcie tłoczków.

W wyżej wymienione otwory wkręcamy śrubę z obejmy trzymającej pompę hamulcową w jawie, śruba jest na klucz ampulowy w rozmiarze "5" chodź wystarczy dokręcenie tej śruby ręką.
Teraz tą śrubę podważamy dwoma wkrętakami płaskimi i wyciągamy tłoczek.
https://lh6.googleusercontent.com/-0ZlMXSbJI0E/UYoYhmMRXHI/AAAAAAAAK-Q/z_gCR7ffjJU/s640/P1030115.JPG
Tak wygląda tłoczek po wyjęciu.
https://lh6.googleusercontent.com/-w3PdUFuqfvY/UYoYmnttU2I/AAAAAAAAK-Y/um0WjPIHxtU/s640/P1030116.JPG
Teraz wyciągamy za pomocą tępego wkrętaka uszczelniacz tłoczka.
https://lh3.googleusercontent.com/-rH5XvYdl5Qs/UYoYqPGMWFI/AAAAAAAAK-g/ZWl5BhXgn8w/s640/P1030117.JPG
Następnie czyścimy środek zacisku łącznie z kanalikami i miejscami na uszczelki, u mnie uszczelniacze tłoczków są w idealnym stanie więc założyłem je ponownie po dokładnym wyczyszczeniu.

Jak już mamy wszystko wyczyszczone to można się zabrać za składanie.
Wpierw wkładamy tłoczek po uprzednim posmarowaniu go pastą do tłoczków hamulcowych, pasty nakładamy dość mało bo jak będzie za dużo to nadmiar pasty zostanie pomiędzy tłoczkiem a osłoną przeciw pyłową i po jej pęknięciu szybciej będzie się zbierał kurz.
https://lh4.googleusercontent.com/-sCV4ei_0S_c/UYoYrA59bCI/AAAAAAAAK-o/n40d7Gi7lJM/s640/P1030118.JPG
Teraz zakładamy osłonę przeciw pyłową, ja zrobiłem tak że tłoczek wcisnąłem do oporu i wcisnąłem gumę na swoje miejsce w zacisku a później tłoczek wysunąłem jakieś 4-5mm i wcisnąłem gumę na swoje miejsce w tłoczku
https://lh5.googleusercontent.com/-rMz7ImNygN8/UYoYvKg2WBI/AAAAAAAAK-w/J-fhSNfx2m8/s640/P1030119.JPG
Po zamontowaniu nowych uszczelnień wyglądało to tak.
Całą operację powtarzamy po drugiej stronie.
https://lh3.googleusercontent.com/-cTxnpocLwxc/UYoYytUqNVI/AAAAAAAAK-8/ft079RegrjU/s640/P1030120.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-ixvsm8l3nj8/UYoY4GPFJlI/AAAAAAAAK_M/G-CmBxVNt8Q/s640/P1030122.JPG
Tak wygląda zregenerowany zacisk przed złożeniem go w całość.
https://lh4.googleusercontent.com/-4MJRqfXFGqU/UYoYzXswkZI/AAAAAAAAK_A/BdZ1hvHPlZ8/s640/P1030121.JPG
Skręcamy zacisk trzema śrubami na klucz ampulowy w rozmiarze "6" i wymiana uszczelnień jest zakończona.
Teraz zostaje zamontować klocki do zacisku, zacisk do motocykla i można jeździć.


Jako że uszczelniacze do zacisku Jawy są dość trudno dostępne w Polsce, przy tej regeneracji zostały wykorzystane nowe uszczelniacze od zacisku z motocykla MZ które pasują, dokładniej osłony przeciw kurzowe pasuję idealnie a z uszczelniaczami tłoczka z MZ nie mogłem wcisnąć tłoczka w zacisk dlatego poszły te co były.

W podobny sposób regeneruje się zaciski w innych motocyklach, bo konstrukcja jest podobna zmienia się tylko ilość tłoczków.

Pozdrawiam Turbo

Offline

 

#2 2014-01-06 18:59:55

 Bobber

Pan Bobberator

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2013-12-29
Posty: 300
Punktów :   
WWW

Re: Regeneracja zacisku hamulcowego z motocykla Jawa 350

i fajkowe i proste jak są guwnianej jakości to nic nie odkręcą a jak są dobrej to bez różnicy jaki maja kształt i tak dadzą radę niestety z gówna bata nie ukręcisz jak to mówi staropolskie przysłowie heheh


młotek , piła i siekiera miał tęczówkę ma bobbera

Offline

 

#3 2014-01-09 22:44:32

Turbo

ssak leśny

Zarejestrowany: 2013-12-29
Posty: 22
Punktów :   

Re: Regeneracja zacisku hamulcowego z motocykla Jawa 350

Tylko jeżeli ten oring jest w idealnym stanie to nie ma sensu go wymieniać

Offline

 
  • Index
  •  » Baza wiedzy
  •  » Regeneracja zacisku hamulcowego z motocykla Jawa 350

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.drakenmag.pun.pl www.otservlist.pun.pl www.linked.pun.pl www.tziz.pun.pl www.pwnzorsguild.pun.pl